Політологія: Навчально-методичний комплекс

Автори: , , | Рік видання: 2004 | Видавець: Київ: Київський нац. ун-т ім. Т. Шевченка | Кількість сторінок: 697

Кандидат як товар

У розвитку політичної кампанії спостерігаються ті самі чотири фази, які властиві товару, що поставляється на ринок. Для одержання ефективного результату необхідно, щоб пік рекламної кампанії припадав якнайближче до дня виборів.

•  Торгова марка — більшість виборців ідентифікують кандидатів по їхній політичній належності (до тієї чи іншої партії). За аналогією з компанією, яка створила популярний товар, кандидат розглядається насамперед як партійний символ, у якому втілено все найкраще, що створила та чи інша політична організація.

•  Упакування — сприяє більшій розпізнаваності товару. У політичній кампанії роль упакування для товару — кандидата виконує якісна і професійна організація передвиборної гонки.

• Якість — кандидат настільки ж надійний і послідовний у своїх вчинках, як це зазначено в його передвиборній програмі.

•  Імідж — нерідко є результатом умілої маніпуляції, особливо якщо кандидат не та людина, за яку себе видає.

При цьому особливе значення мають:

1. Фізичні дані: а) зовнішній вигляд, враження при особистому знайомстві; б) імідж на телебаченні.

2.Ораторські здібності: а) уміння піднімати проблему: б) використання наукової аргументації; в) ступінь володіння проблемою й уміння говорити .

3.Шлях, пройдений до реєстрації: а) досвід; б) знання.

4.Природні якості (інтелігентність, доброта).

5.Партійна належність.

6.Політичні погляди. 1. Родина.

Поради експертів політикам

Експерти з проведення рекламних кампаній звичайно рекомендують політикам пам'ятати:

1.Вчинки чи дії, які суперечать попереднім заявам, спричинюють негативну реакцію в журналістів.

2.Непогано в період передвиборної кампанії організувати публікацію фотографії політика з авторитетним закордонним лідером.

3.Декорації не повинні переважати зміст виступу.

4.Не слід засуджувати закордонних інвесторів, виступаючи на підприємстві, які належать іноземному капіталу.

5. Рішуча перемога в теледебатах значно зміцнить ваші шанси на успіх у передвиборній боротьбі.

6.Електорат віддає голоси тільки найкращим.

7.Якщо назрів скандал у вашому оточенні, забезпечте звільнення скандаліста. Витік інформації і звільнення обов'язково покажіть в одному з випусків теленовин.

8.Якщо член вашої політичної команди в запалі полеміки допустив неточність чи помилку, при першій же нагоді проясніть його позицію, щоб ЗМІ не мусували цей промах.

9.Якщо ваша команда, згідно з опитуваннями громадської думки, вийшла в лідери, то у вас значно більше шансів одержати фінансову підтримку, ніж у вашого суперника. Крім того, духовний настрій у ваших прихильників — вищий.

10.Не робіть ніяких рискованих вчинків, якщо лідируєте в передвиборному марафоні.

11.Лідерство в опитуваннях громадської думки зовсім не означає, що кандидат став зарозумілим і «зарвався».

12. Навіть програючи, кандидат може користуватися підтримкою значної частини населення. Не завжди треба сприймати цю підтримку як ознаку неодмінної перемоги над суперником.

13.Кандидати впевнені, що символічні події, а не реальні справи залучають більше голосів.

14.Випереджаючи суперника на останньому етапі передвиборної гонки, пам'ятайте: не можна давати приводу для двозначного використання ваших вчинків. Головне правило на цій стадії: «Найкраща новина — відсутність новин».