Автори: Герасимчук А.А., Палеха Ю.І., Шиян О.М. | Рік видання: 2004 | Видавець: Київ: Вид-во Європейського університету | Кількість сторінок: 246
Входячи до приміщень будь-якої фірми, ми вже з порогу відчуваємо специфіку атмосфери, яка там панує. Бачимо як ставляться люди один до одного, до свого керівництва, до своєї організації в цілому. Відзначаємо про себе специфіку мови, вирази, стиль розмови з клієнтами, представниками інших організацій тощо. Все це є прояви культури даної організації. Такі прояви—не просто миттєва поведінка членів організації, вони стають тим, що Фромм називав "ід",— підсвідомим, глибоко захованим у підкірці мозку явищем, яке вкорінялося там впродовж не одного тижня чи місяця.
На Заході, пише С.Сікорський, популярним заняттям керівників та провідних фахівців окремих підрозділів фірми є спроби намалювати в своїй уяві (чи на папері) "портрет" не тільки всієї компанії, а й невеликої філії. І не є то заняття несерйозне і виникає воно не тому, що керівникові немає чим зайнятись. Від того, наскільки досконалим буде той "портрет", залежить спосіб управління даною організацією, виявлення її внутрішнього "Я".
У сучасній соціологічній літературі майже всі вчені сходяться на тому, що проявів культури в організації декілька. Принагідно зазначимо, що всі вони майже визначені однаково (у Збіегень-Мацьонге, О.Віханського, Е.Х.Шейн, С.Сікорського і т. д.). Це символи, способи спілкування, ритуали, цінності, міфи, табу.