ЗМІ та інформаційний процес
Головний вплив на політику ЗМІ здійснюють через інформаційний процес. Основними етапами цього процесу є одержання, добір, препарування, коментування і поширення зведень. Від того, яку інформацію, у якій формі і з якими коментарями одержують суб'єкти політики, дуже багато в чому залежать їхні наступні дії. Мати важливу інформацію значить мати владу; уміти відрізняти важливу інформацію від неважливої означає мати ще більшу владу; можливість поширювати важливу інформацію у власній режисурі або замовчувати її означає мати подвійну владу.
Безпосереднє володіння такою владою — прерогатива ЗМІ. Вони не тільки відбирають відомості, що постачаються інформаційними агентствами, а й самі добувають і оформляють них, а також виступають їх коментаторами і розповсюджувачами. Потік інформації в сучасному світі настільки різноманітний і суперечливий, що самостійно розібратися в ньому не в змозі ні окрема людина, ні навіть група фахівців. Тому добір найбільш важливої інформації і її подання в доступній масовій аудиторії формі і коментування — важлива задача всієї системи ЗМІ. Інформованість громадян, у тому числі політиків, прямо залежить від того, як, для чого і за якими критеріями відбирається інформація, наскільки глибоко вона відображає реальні факти після її препарування і редукції, здійснених газетами, радіо і телебаченням, а також від способу і форм подачі інформації.