Межі маніпулювання
Можливості маніпулятивного використання ЗМІ великі, але не безмежні. Межі маніпулювання суспільною думкою визначаються насамперед уже сформованою масовою свідомістю, стереотипами і поглядами людей. Для того щоб бути ефективним, маніпулювання повинне спиратися на менталітет і існуючі уявлення населення, проте під впливом пропаганди ці уявлення поступово можуть змінитися.
Істотними перешкодами для маніпулювання є власний досвід людей, а також неконтрольовані владою системи комунікацій: родина, родичі, знайомі і друзі, виробничі групи і т. д. Однак політичне маніпулювання, особливо при монополії його ініціаторів на ЗМІ, економічну і політичну владу, здатне обходити ці бар'єри, оскільки верифікаційні можливості індивідуального і групового досвіду щодо політики обмежені і допускають різні інтерпретації. Наприклад, провал економічної політики уряду можна пояснювати порізному: його некомпетентністю або корумпованіс-тю, важкою спадщиною минулого режиму, неминучістю труднощів у період реформування, підступністю опозиції або ворожих держав і т. п. Найскладніші в населення захисні механізми проти маніпулювання в галузі нової проблематики ті, щодо якої в нього ще не склалася думка.