Автор: Ґіденс Е. | Рік видання: 1999 | Видавець: Київ: Основи | Кількість сторінок: 726
Чи можуть працівники урядових структур бути причетні до злочинної діяльності? Якщо поняття "злочин" визначити трохи ширше, аніж ми зробили це вище, і додати такі невиправдані з морального погляду дії, що завдають людям шкоди і призводять до фатальних наслідків, то відповідь на це запитання буде очевидною. Впродовж людської історії держави не раз чинили страхітливі злочини, стираючи з лиця землі цілі народи, бомбуючи густонаселені міста. А як інакше можна назвати голокост, здійснений нацистами, та концентраційні табори сталінського режиму? Проте, навіть якщо ми обмежимо наше поняття злочину порушенням тих чи тих кодифікованих законів, нам доведеться визнати, що діяльність урядів нерідко має кримінальний характер. Тобто вони нехтують або переступають ті самі закони, які мають обстоювати. Можна навести випадок із британської колоніальної історії, коли народам Африки було надано законні Гарантії, що вони зможуть зберегти свою землю та спосіб життя, Гарантії, якими потім не раз нехтували.
Навіть така урядова структура, як поліція, чий обов'язок — стримувати злочинність у певних межах, іноді бере участь у кримінальній діяльності. Причому ця участь полягає не в поодиноких випадках, а є сталою характеристикою роботи поліції. Кримінальна діяльність працівників поліції включає залякування, биття або й убивства запідозрених осіб, хабарництво, допомогу в організації кримінальних структур, фабрикування або приховування доказів, привласнення частини, а то й усього вилученого (гроші, наркотики або інші крадені речі).