Автор: Ґіденс Е. | Рік видання: 1999 | Видавець: Київ: Основи | Кількість сторінок: 726
Як наголошує Гарві, урбанізм є одним з аспектів штучного середовища, породженого поширенням промислового капіталізму. У традиційному суспільстві міста й сільська місцевість чітко розмежовувалися. У сучасному світі промисловість розмиває межу між містом і селом. Сільське господарство стає механізованим і ведеться, беручи до уваги лише ціни й прибуток, подібно до праці в промисловості, а цей процес стирає відмінності в стилях соціального життя городян та селян.
Гарві зазначає, що в сучасному урбанізмі простір безперервно реструктурується. Цей процес зумовлений вибором великих фірм місця розташування їхніх фабрик, дослідницьких та наукових центрів тощо, контролем з боку уряду за аграрним і промисловим виробництвом, а також діяльністю приватних інвесторів, які купують і продають будинки й землю. Наприклад, комерційні фірми постійно спів-ставляють відносні переваги нового місця розташування з наявним. Якщо виробництво в одному реґіоні дешевшає порівняно з іншим або фірма переходить з виробництва одного продукту на інший, то офіси й заводи закриваються і відкриваються в іншому місці. Так, у певні періоди, коли можна домогтися значних прибутків, у центрах великих міст виростає безліч нових офісних будівель. Коли офіси збудовано, а центральний район "перебудувався", інвестори вишукують потенційні можливості для можливого будівництва в іншому місці. Те, що в певний період дає прибутки, за зміни фінансового клімату може себе не виправдати.
На приватних покупців житла значно впливає те, де саме скуповують землю підприємці, а також розміри позик та податків, що встановлюються місцевими органами влади й центральним урядом. Наприклад, після другої світової війни відбулося бурхливе зростання приміських зон головних міст Сполучених Штатів. Це часто пояснювалось етнічною дискримінацією і тенденцією білих вибиратися з центральних районів міста. Однак, як стверджує Гарві, це стало можливим лише завдяки рішенням уряду про надання пільг в оподаткуванні покупців житла та будівельних компаній, а також створенню фінансовими організаціями спеціальних кредитних установ. Саме завдяки їм виникла можливість для будівництва й придбання нових будинків на периферії міст; одночасно зріс попит на промислові товари, такі як автомобілі. Зростання й розвиток міст та містечок на півдні Англії на початку 1960-х років безпосередньо пов'язане із занепадом давніх промислових галузей на півночі, а відтак і з вкладенням інвестицій у нові промислові проекти.