Автори: Герасимчук А.А., Палеха Ю.І., Шиян О.М. | Рік видання: 2004 | Видавець: Київ: Вид-во Європейського університету | Кількість сторінок: 246
Вивчаючи особливості способів функціонування організацій, американський соціолог Карет Морган прийшов до висновку, що кожна з них для нормальної діяльності повинна відповідати найнеобхіднішим вимогам, а саме мати:
- високоосвічений, ініціативно налаштований апарат управління;
- раціонально продуману структуру;
- сучасні засоби для реалізації поставлених цілей;
- трудові ресурси, тобто наявність добре підготовлених працівників в усіх структурних підрозділах;
- визначене реальне завдання;
- продуманий технологічний процес;
- необхідну якість продукції.
Організація, незалежно від того, в якій сфері вона функціонує (матеріальній чи духовній), в умовах конкурентного тиску повинна постійно дбати про досконалість своєї продукції. Як зазначають американські вчені Кемпбелл Р. Макконнел і Стенлі Л .Брю, якщо та чи інша організація дозволяє собі розкіш забувати про це, вона ризикує загубити свій імідж, а звідси і замовників, клієнтів. "Конкуренція,— пишуть вони,— це:
а) наявність на ринку великої кількості покупців і продавців будь-якого конкретного продукту чи ресурсу;
б) свобода для покупців і продавців виступати на тих чи інших ринках або покидати їх". Чи буде потреба в тій чи іншій продукції, залежить від її якості.
І звичайно, важливою, якщо не найважливішою вимогою є наявність цілей організації. Саме цілі, з якою метою вона створювалась, є початком і кінцевим результатом діяльності будь-якої організації, зазначають зарубіжні соціологи П.Дракер, Р.Гріффін, Р.Вебер, К.Морган та українські — В.Андрущенко, М.Горлач, Б,.Гаєвський, М.Захарченко, М.Тулєнков.