Соціологія - Навчальний посібник

Автори: , , | Рік видання: 2004 | Видавець: Київ: Вид-во Європейського університету | Кількість сторінок: 246

ТЕРМІНИ І ПОНЯТТЯ

1. Конфлікт — зіткнення двох сторін в організації, метою якого є отримання матеріальних і духовних цінностей.

2. Конфліктна ситуація — психологічне напруження між групами, конкретними особами в організації, яке ще не переросло в конфлікт.

3. Узгоджувач —це людина в тій же організації, де має місце конфлікт, яка в ньому не заангажована. Мовними, правними засобами узгоджувач прагне до заспокоєння сторін, до гальмування його на початковій фазі.

4. Координатор — людина, що працює в організації охопленій конфліктом (але краще фахівець зі сторони), яка виясняє істинну причину конфлікту, висуває раціональні аргументи стосовно характеру конфлікту, своїми діями підкреслюючи свою нейтральність.

5. Терапевт — експерт фірми, роль якого зняти психологічну напругу до такого рівня, щоб конфліктучі могли спокійно вести переговори один з одним.

6. Арбітр —людина, яка на підставі юридичних документів, нормативів, положень з'ясовує суть справи, умовляє учасників конфлікту спокійно розв'язати проблему, що виникла.

7. Треті особи —це родичі, друзі, знайомі, сусіди конфліктуючих, які вносять емоційний аспект у справу вирішення конфлікту, його припинення.

8. Фази конфлікту — етапи розвитку конфлікту.