Соціологія: пер. с англ.

Автор: | Рік видання: 1999 | Видавець: Київ: Основи | Кількість сторінок: 726

Новини

У потоці новин домінує невелика група інформаційних агентств, котрі постачають актуальну інформацію газетам, радіо і телестанціям усього світу. Одним із перших у цій сфері було британське агентство "Рейтарз". 1870 року разом з французькою компанією "НАVAS" воно поділило земну кулю на ексклюзивні інформаційні території. "Рейтарз" діяло у Британії, Голландії та їхніх колоніях, що на той час охоплювали великі території Африки та Азії. "HAVAS" подавало інформацію Франції, Італії, Іспанії, Португалії та частині Середнього Сходу. 1876 року "Рейтарз" дало згоду на ексклюзивне право "НАVAS" на територію Південної Африки, залишивши собі увесь Далекий Схід, за винятком тодішнього Індокитаю, а також Австралію та Азію. Обидва агентства обмінювалися новинами з найвпливовішим американським агентством "Associated Press" ("АР").

"АР" у той час дуже залежав від двох європейських агентств в одержанні матеріалу, який використовували газети Сполучених Штатів, проте після першої світової війни провідні американські агентства почали конкурувати зі своїми європейськими суперниками у багатьох країнах світу. Два найбільших агентства, "АР" та "UPI" ("United Press International") досі одержують значну частину надходжень від газет, радіо і телебачення Сполучених Штатів, проте здобули значний вплив у забезпеченні інформаційного матеріалу, котрим користуються на міжнародному рівні.

Разом з агентством "Agence France-Presse", яке з'явилося замість "HAVAS", "Рейтарз", "АР" та "UPI" відповідають за більшість міжнародних новин, що транслюються у всьому світі. "UPI", нині найбільше з названих чотирьох аґентств, має 6400 клієнтів у 114 країнах, а його випуски новин перекладаються 48 мовами. Зібрана цими агентствами інформація, що колись передавалася азбукою Морзе чи по телефону, тепер надходить через комп'ютерні та супутникові мережі. Завдяки такому зв'язку щодня ці чотири агентства посилають 34 мільйони слів, що становить 9/10 сукупної кількості новин у світовій пресі, на радіо та телебаченні.