Автори: Герасимчук А.А., Палеха Ю.І., Шиян О.М. | Рік видання: 2004 | Видавець: Київ: Вид-во Європейського університету | Кількість сторінок: 246
Американський соціолог Росе А.Вебер зробив спробу визначити, що слід робити молодому керівникові організації, щоб не "наступати на граблі" невдач, непорозумінь, зайвих стресів. У своїй праці "Засади управління організаціями" він пише:
1. Пам'ятай, що найважливішим твоїм успіхом повинне бути досягнення хороших результатів, які могли б задовольнити твоїх керівників, але пам'ятай І про те, що не завжди легко визначити критерії тих результатів. Тож спочатку визнач критерії, згідно з якими тебе оцінюють, а вже відповідно до цього оцінюй свої досягнення.
2. Керуй власною кар'єрою; активно впливай на рішення стосовно своєї особи; результати самі по собі не завжди дають винагороду.
3. Прагни до посад, які є і які будуть, сміливо презентуй себе, щоб тебе помітили керівники вищого рівня. Перш ніж іти в якусь організацію, виясни, чи там оцінюють успіхи молоді.
4. Намагайся зав'язати стосунки з активним керівником вищого рівня, який міг би тобі стати наставником. Будь спостережливим, бери все те краще, що можеш взяти від свого наставника.
5. Докладай всіх зусиль, щоб підвищити свою кваліфікацію, навчи цьому і свого заступника, цим самим ти набудеш досвіду управління.
6. Пропонуй свою кандидатуру на різні посади, якщо впевнений, що справишся з роботою. Пам'ятай, що не завжди скромність обов'язково е цнотою, коли тобі пропонують посаду, то перш за все подумай про перспективу, а не про престиж чи заробітну плату.
7. Перед тим, як прийняти запропоновану посаду, прискіпливо зваж свої можливості, вподобання. Не приймай пропозиції) якщо відчуваєш, що та посада тобі ще не під силу або та робота викликає в твоїй душі протест.
8. Залишаючи організацію за власним бажанням, збережи добрі стосунки з людьми і не критикуй організацію на прощання. Ніколи не працюй з малоактивним керівником, якщо він впродовж 3-х, максимум 5-ти років, нічого тобі не запропонував для просування по службі.
9. Не потрап до пастки формалізованих сфер діяльності, спробуй розширити межі своїх знайомств, зони впливу тощо.
10. Прагни визначитися з думкою, як би тобі не хотілося відсидітись, нічого з цього не вийде. Тому приєднайся до якоїсь коаліції. Ніколи не сперечайся з керівництвом з приводу дріб'язкових справ.
11. Відмовся від управління, якщо не можеш погодитись з думкою, що тобі прийдеться бути залежним від когось.
12. Приготуйся до того, що тобі доведеться відстоювати основні моральні засади. Не поступайся. Пам'ятай, що ще ніхто не довів, що керівники, які діють аморально, досягають кращих результатів, ніж ті, які експонують високі моральні принципи. Час від часу запитуй себе, наскільки ти готовий віддати свої сили справі служіння організації.
13. Не сприймай безоглядно різного роду розмови про облудну суть управління. Висловлення окремих людей про те, що той чи інший керівник досяг успіхів аморальними шляхами, часто є спробою виправдати свою недолугість, бездарність. Не треба робити поганих вчинків (а що вони погані, то кожен добре знає) на догоду керівникові, сподіваючись, що за лояльність до нього він оцінить і нагородить. Справді, це може бути і так, проте може трапитися, що це тебе "висвітить" у першу чергу тоді, коли у керівника з'явиться нагода критикувати моральний стан працівників своєї організації.
Багато молодих спеціалістів і керівників, пише Вебер, намагаються в організаціях "плисти" за течією, відсторонюватися від вирішення всіляких ризикових питань — "не хочу втручатися в ці справи", "це мене не стосується" і т. д. Дуже швидко така людина відчує, що все, що стосується організації, стосується кожного її члена. Організація — це єдиний живий організм і якщо вражено одну його клітину, біль швидко розходиться по всьому тілу.