Соціологія - Навчальний посібник

Автори: , , | Рік видання: 2004 | Видавець: Київ: Вид-во Європейського університету | Кількість сторінок: 246

Психологічні аспекти конфлікту

Приклади з людьми, які спричиняють конфліктні ситуації і конфлікти, серед ряду інших чинників є винятком. Людина може нервувати, але це ще не означає, що вона доведе себе до такого стану, щоб викликати конфлікт, тим паче, що і опонент повинен проявити розуміння і в певну хвилину запобігти напрузі в розмові. Коли дискусія переходить в фазу конфліктної ситуації, слід робити все можливе, радить Д.Робінсон, щоб запобігти конфлікту. "Можеш, звичайно,— пише він,— бути добрим знавцем якоїсь справи — це може бути прочитане, що ти маєш міцну, аргументовану позицію. Але якщо втратиш контроль над собою, твоя поведінка стане ірраціональною.

Безліч добре встановлених контактів, ділових зустрічей буде безповоротно зіпсовано через слова, сказані в гарячці. Правда деякі люди навмисно застосовують агресивні і деструктивні методи, щоб здобути над кимсь перевагу. Від тебе залежить чи даси ти їм цю можливість!".

Слід поводити себе, пише Д. Робінсон, так: "Уважно слідкуй за тоном розмови опонента. Коли твій партнер стане тебе називати "пане Уоткінс" замість нормального "Джим", буде старатись запросити до розмови ще когось, почервоніє, час від часу ховаючи очі — все це свідчить про певну напругу в зустрічі. В таких випадках треба дуже уважно спостерігати за своїм опонентом, зважуючи кожне своє слово. Якщо твій опонент почне підвищувати тон, кричати чи сипати прокльони, в міру його крику говори ще тихіше і спокійніше" і додає:

"Не давай себе втягти у взаємне перекрикування. Якщо розмова надто "гаряча" спробуй негайно закінчити приблизно так: "Дуже мені прикро, що ти так нервуєш, Джордже. Давай ще раз зустрінемося, подумаємо, добре? І не звертай уваги на особисті звинувачення. Пам'ятай, що дискусія йде не між двома особами, а між фірмами".