Соціологія - Навчальний посібник

Автори: , , | Рік видання: 2004 | Видавець: Київ: Вид-во Європейського університету | Кількість сторінок: 246

Цінності

—це найбільш суттєвий рівень організаційної культури. Вони включають в себе не завжди чітко усвідомлені, але стійкі уявлення про добро і зло, гарне і спотворене, істинне чи оманливе, справедливе чи несправедливе.

Зміст цінностей блідне, якщо вони не схвалюються і не сприйняті більшістю членів організації. Кожен новий член організації, щоб швидко ввійти в ритм життя фірми, повинен спочатку ознайомитись, які цінності респектуються іншими членами фірми, а які знаходяться трохи далі, які покарання існують за порушення норм поведінки тощо.

В одній з американських фірм її керівник своїм членам організації завжди нагадував своє кредо: "Якщо ти зробив помилку ненавмисно, вважай, що твої дії були проявом навчання. Зроби з цього висновок, але якщо ти свідомо порушиш основні засади фірми — пам'ятай, будеш суворо покараний"7.

Співробітники фірми "Мацусіта Електрік Компані" твердо переконані, що якби вони не мали чітко сформульованих цінностей, успіхи в організації були б набагато нижчими. Таких основних цінностей у цій організації сім:

1. Служіння фірмі своїми знаннями і умінням.

2. Чесність.

3. Гармонія у взаєминах і співпраці.

4. Постійна націленість на покращення справ.

5. Ввічливість і покірність.

6. Пристосування і асиміляція.

7. Вдячність за допомогу.

Цінності, вважають американські і японські соціологи, дають можливість визначити матеріальні та духовні потреби людини в організації, чітко окреслити статус як фірми, так і її працівників.