Соціологія: пер. с англ.

Автор: | Рік видання: 1999 | Видавець: Київ: Основи | Кількість сторінок: 726

Підлітковий вік

Поняття "тінейджера" відносно недавнє. Біологічні зміни, пов'язані з пубертатним розвитком (тобто досягнення певного віку, коли людина стає спроможна на дорослу статеву активність і запліднення), має узагальнений характер. А проте в багатьох культурах ці зміни не призводять до такого сум'яття й непевності, які часто спостерігаються серед молоді в новітніх суспільствах. Там, де існує поділена на чіткі вікові Градації система, з'єднана з особливими ритуалами, які позначають перехід особи в дорослий стан, процес психосексу-ального розвитку здебільшого відбувається без ускладнень. Підліткам у традиційних суспільствах доводиться менше "відучуватись", ніж їхнім одноліткам з сучасних суспільств, з огляду на сповільнений темп змін. Настає час, коли нашим дітям треба перестати бути дітьми: забути про свої іграшки, про свої дитячі мрії та розваги. У традиційних суспільствах, де діти вже працюють разом з дорослими, цей процес "відучування", як правило, значно менш болючий.

Окремість статусу "тінейджера" сьогодні спричинена як загальним розвитком прав дитини, так і процесом формальної освіти. Тінейджери часто намагаються наслідувати дорослих, але закон ставиться до них як до дітей. Вони можуть захотіти працювати, але змушені залишатися в школі. Тінейджери перебувають "поміж" дитинством і дорослим віком, виростаючи в суспільстві, яке безперестану змінюється.