Соціологія: пер. с англ.

Автор: | Рік видання: 1999 | Видавець: Київ: Основи | Кількість сторінок: 726

Дивись також:

ПОЛІТИЧНИЙ ПРОЦЕС

(від лат. processus - просування) - хід розвитку політичних явищ; сукупність дій різноманітних течій політичних ...

ПОЛІТИЧНА КУЛЬТУРА

рівень засвоєння людиною й суспільством політичних ідей, поглядів, концепцій, програм, досягнень суспільно-політичної думки; зрілість і ...

МАНІФЕСТ

(manifesto, від лат. manifestos — явний) — 1) урочисте письмове звертання (акт) верховної влади до ...

НЕЗАЛЕЖНІСТЬ ПОЛІТИЧНА

– (political independence) — самостійність, суверенність держави у внутрішній і зовнішній політичній діяльності; можливість для ...

ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ

(від лат. de... - префікс, що означає заперечення, і centralis - серединний) - управлінська політична ...

Кіно, телебачення, реклама та електронні комунікації

Американські джерела посідають панівне становище у виробництві й розподілі телевізійних програм, фільмів, рекламних оголошень та різних форм електронної комунікації.

У 1920-х роках, коли з'явилися художні фільми, у Голівуді знімалося 4/5 усіх стрічок світу. Сполучені Штати досі користуються найбільшим впливом у сфері кіноіндустрії. Уряди багатьох країн надають субсидії своїм кінокомпаніям, проте жодна інша країна не зрівняється зі Сполученими Штатами за обсягом експорту художніх фільмів. Наприклад, у Британії американські фільми становлять 40 відсотків усіх фільмів, які щорічно демонструються в кінотеатрах. Більшість країн, що експортують свою кінопродукцію, такі як Італія, Японія та Німеччина, ввозять також значну кількість американських фільмів. У Південній Америці частка фільмів США нерідко перевищує 50 відсотків. Подібне співвідношення спостерігається у багатьох країнах Азії, Африки та Середнього Сходу. В Таїланді 90 відсотків демонстрованих щороку фільмів — американського виробництва.

У царині телевізійних програм поряд з американськими корпораціями важливе місце у світі посідають британські компанії. За винятком художніх фільмів, призначених для широкого екрана, надходження від експорту британських телепрограм приблизно такі самі, як і в американських корпорацій. Разом з тим, більша частина британських програм продається на одному ринку, в самих Сполучених Штатах, порівняно з американською продукцією, отже, вплив американських телевізійних програм у світі фактично сильніший.

Дев'ять з десяти найбільших рекламних фірм світу розташовані в Північній Америці. Половину найбільших агентств у Канаді, Німеччині, Франції, Британії та Австралії становлять американські компанії; у багатьох державах Азії, Африки і Південної Америки найвпливовішими агентствами є або американські, або ті, що належать американським компаніям. Десять провідних рекламних агентств — транснаціональні компанії, деякі з них мають філії в інших країнах. Великі рекламні агентства регулярно надають послуги гігантським транснаціональним корпораціям з метою координації рекламних компаній, котрі проводяться одночасно в багатьох країнах.

Американський вплив відчутний і в електронних каналах зв'язку, що ними користуються для передачі інформації, від якої залежать сучасні держави та великі корпорації. Телекомунікаційні зв'язки нині вкрай важливі для банківської справи, грошових операцій у світовому масштабі, а деякі види теле- та радіотрансляцій зосереджені здебільшого в руках американських власників. "International Business Machines" ("IBM"), розташована в Сполучених Штатах, є однією з найбільших транснаціональних корпорацій і має величезний вплив на міжнародний інформаційний потік, особливо у сфері постачання комп'ютеризованих даних. За оцінками, 9/10 усієї інформації, що зберігається в банках даних усього світу, доступні урядові СПІА та іншим організаціям Сполучених Штатів.

Найбільша інформаційна компанія світу "Time-Warner", що утворилася 1989 року внаслідок злиття, також базується у СПІА. В її штаті налічується 350 тисяч працівників, вона має свої філії в Європі, Латинській Америці, Азії та Австралії. Сфера її діяльності включає виробництво фільмів, телевізійних програм, відеопродукцію, книгодрукування і запис музичних програм.

До інших великих медіа-корпорацій, крім імперій Мердока та Берлусконі, роль котрих розглядається нижче, належать японська корпорація "Sony", що володіє студіями "CBS Recordу", та "Hollywood"; німецька група "Bertelsmann" — власник "RCA Records" та цілої низки видавничих компаній, розташованих у СПІА, а також французька видавнича корпорація "Hachette".